MOLT BON DIA BOIXOS I BOIXES!
😍
COM US SENTIU AVUI?
SABEU QUIN DIA ÉS?
AVUI ÉS
DIVENDRES 20 DE MARÇ
RECORDEU QUE DEMÀ ÉS CAP DE SETMANA I NO HI HA ESCOLA DURANT 2 DIES (DISSABTE I DIUMENGE)
PER TANT... QUIN DIA TORNEM? SI!! EL DILLUNS!
QUÈ US FA GANES COMPTAR AVUI? COMPTEM LES PLANTES QUE TENIU A CASA? BONA IDEA EH? DONCS VINGA! HEM DE COMPTAR LES PLANTES QUE TENIU DINTRE DE CASA I LES QUE TENIU FORA. D'ACORD? ENDAVANT!!
Famílies, seguiu treballant el comptatge i la suma. Així els infants aconseguiran aprender tots els nombres, els identificaran i els relacionaran entre grafia-quantitat. A més a través de la suma es practica el càlcul mental. Si ho poden fer per ells tot sols sense ajuda de comptar amb els dits, molt millor. Seguiu així!!
EH! MIREU EL VÍDEO QUE HA ENVIAT NA JOANA I LA SEVA FAMÍLIA DE LA HISTÒRIA QUE VA CREAR AHIR AMB LES BRANQUETES I LES PEDRES! ÉS XULÍSSIMA LA HISTÒRIA, I EL VÍDEO TAMBÉ!
M’HA ENCANTAT ✨
QUÈ TOCA AVUI?
1. MÚSICA
Na Tània us ha preparat la seva sessió de música que tant us agrada! Segur que a casa us ho passes genial i apreneu moltes cosetes d'ella. Pegau-li una ullada al que us ha penjat!
2. ÉS HORA DE L'HORT!
AIIII... SABEU QUE VÀREM CONTAR EL CONTE DE L'ARBRE? I QUE VOLÍEM PLANTAR UN ARBRE A L'ESCOLA? PERÒ COM QUE ENS HEM DE QUEDAR A CASA NO HO PODEM FER...😢
PERÒ... SABEU QUÈ? HE TINGUT UNA IDEA! QUÈ US SEMBLA SI EN LLOC DE PLANTAR UN ARBRE, PLANTEU ALGUNA COSETA A CASA? JA SABEM QUE NO SERÀ EL MATEIX... PERÒ ALMENYS PODREM SEGUIR EL PROCÉS COM EN EL CONTE, US ENRECORDEU DE COM ANAVEN PASSANT LES COSES AL CONTE? SI? NO? BÉ... JO US HO RECORDARÉ! US HO CONTARÉ ARA MATEIX! MIREU MIREU EL VÍDEO!
DONCS ARA QUE JA US ENRECORDEU DE TOT, US PROPÒS EL SEGÜENT:
HAVIA PENSAT QUE CADA UN I UNA DE VOSALTRES PODRIEU SEMBRAR ALGUNA COSETA, AIXÍ OBSERVEU EL SEU PROCÉS DE CREIXEMENT I TOT EL QUE VA PASSANT. ELS HI FEIS FOTOS I DESPRÉS LES COMPARTIM ENTRE TOTS I TOTES!
- TRIEU EL QUE US FACI MÉS GANES PLANTAR. SI TENIU LLAVORS APROFITEU I PLANTEU-LES.
- SI NO TENIU LLAVORS, PODEU AGAFAR UNA LLEGUM (FAVES, LLENTIES, CIGRONS...) O ELS PINYOLS DE FRUITES COM POMA, PERA, MANDARINA... I PLANTAR-HO!
- SI NO TENIU COSSIOLS BUITS A CASA, SABEU COM EN PODEU CREAR UN? GUARDEU ELS POTS DE IOGURT I D'ALLÀ ELABOREU UN COSSIOLET MENUDET. L'HEU DE FER BEN NET EH? VEUREU QUINA VIDA SURT D'ALLÀ!
- SI TAMPOC TENIU TERRA, AGAFEU COTÓ DE CASA I SERVEIX COM SI FOS TERRA.
Famílies, el que es vol fomentar a través d'aquista activitat és la pràctica de la responsabilitat i la cura per la natura a casa. A més de la preocupació per la vigilància i cura diària de les plantes que hem sembrat. És l'observació i comprovació d'un procés que té inici, continuïtat i final, cosa que els hi ajuda a organitzar-se i distribuir-se en el temps.
Us deix un ENLLAÇ on explica millor el que us he contat sobre com fer una plantació de llegums o pinyolets. També per a que agafeu la idea que més us agradi!
3. RENTAR MANS I ESMORZAR
SEGUIM AMB LA RUTINA DE FER-NOS LES MANS BEN NETES CADA DIA I MOLTES VEGADES EH! AVUI QUE TOCA PER ESMORZAR? HO SABEU? SIIIII, FRUITAAA!!
* Famílies, seguiu fomentant els moments d'higiene personal, que siguin ells i elles responsables de la seva feina d'agafar l'esmorzar, retirar-lo de la taula i fer-ho net.
4. RELAXACIÓ
SABEU QUE A LA CLASSE TENIM UN CONTE DE POSTURES DE IOGA? FA MOLT DE TEMPS QUE NO PRACTICAM! US SEMBLA BÉ QUE COMENCEM A RECORDAR AQUESTES POSTURES?
VINGA VA, COMENCEM PER UNA MOLT SENZILLA!
RECORDEU QUE LES DUES RESPIRACIONS QUE FEM SÓN:
-INSPIRAR (DUR L'AIRE I LA PANXA CAP ENDINS)
-EXPIRAR (DUR L'AIRE I LA PANXA CAP A FORA)
AQUESTA ÉS LA POSTURA DE L'ARBRE.
1. ESQUENA BEN RECTA I BRAÇOS PENJANT
2. COMENCEM A OBRIR BRAÇOS MENTRE INSPIRAM I EXPIRAM A LA VEGADA
3. BRAÇOS ESTIRATS EN FORMA DE CREU INSPIRANT I EXPIRANT A LA VEGADA
4. BRAÇOS ALÇATS I PEUS DE PUNTES ESTIRANT-NOS MENTRE INSPIRAM
5. BAIXAR ELS BRAÇOS I PEUS MENTRE EXPIRAM I TREIEM TOT L'AIRE
(REPETIU-LA LES VEGADES QUE FACIN FALTA!)
5. EXPERIMENTEM!
US ENRECORDEU DE L'EXPERIMENT QUE VÀREM FER A L'ESCOLA EL DARRER DIA SOBRE LA IMPORTÀNCIA DE RENTAR-SE LES MANS PERQUÈ SINO ELS VIRUS SE'NS PODEN AFERRAR MOLT FÀCILMENT SI NO LES FEM NETES?
DONCS... PER QUÈ NO ELS HI MOSTRAU A LES VOSTRES FAMÍLIES L'EXPERIMENT QUE VÀREM FER A CLASSE?
US HO RECORDO...
- NECESSITEM UN PLAT FONS, DE COLOR BLANC A SER POSSIBLE.
- OMPLIR EL PLAT D'AIGUA.
- TRIAR LES ESPECIES QUE VOLGUEM, ELLES SERAN ELS VIRUS I BACTÈRIES. TIRAR-LES AL PLAT AMB AIGUA.
- POSEM EL DIT DINTRE EL PLAT. QUÈ HA PASSAT? S'HAN AFERRAT ELS VIRUS? A QUÈ SÍ??
- POSEM UN POC DE SABO AL DIT QUE TENIM PLE DE VIRUS I EL TORNEM A FICAR AL PLAT. QUÈ HA PASSAT AMB EL VIRUS? HA DESAPAREGUT?
En aquets cas, treballem tots els processos mentals que ocorren quan hi ha un moment d'experiment i exploración. Les hipòtesis són l'element conductor d'aquest tips d'activitats.
PELS QUE NO VAREN VENIR DIVENDRES PASSAT A L'ESCOLA I NO CONEIXEN L'EXPERIMENT. Us recoman que abans de fer l'experiment els hi expliqueu i els hi demaneu que pensen que passarà. Que ho escriguin i que ho plasmin en forma de dibuix. Així tenen les seves idees més organitzades i distribuïdes.
6. CONTE
AVUI US TOCA A VOSALTRES CONTAR EL CONTE, D'ACORD? TRIEU EL QUE MÉS US AGRADI I CONTAU-LO A LA FAMÍLIA!
MIREEEEU!
HE RECOLLIT TOTES LES FOTOS QUE M'HEU ANAT PASSANT AQUESTS DIES I AQUÍ TENIU UN RESUM EN FORMA DE VÍDEO D'AQUESTA SETMANA QUE HEM PASSAT TOTS I TOTES A CASA!
QUE PASSEU MOLT BON CAP DE SETMANA!
ENS "VEIEM" DILLUNS!
US ESTIMOOOOO 💚
Famílies! Us demano que siguin els propis nens i nenes els qui intentin llegir les publicacions i que facin les activitats per ells sols (sempre que sigui necessari, oferiu la vostra ajuda). Seria ideal que aponteu a una pissarreta o a un paper les rutines a seguir de cada dia, així els infants ho tenen més accessible i fàcil de llegir. Per favor, seguiu fent hàbits i rutines d'higiene i alimentació. Així com de recogida de material. Han de ser responsables en tot moment de les seves acciona. Recordeu que és com si estessin a l'escola però des de casa.
SABEU QUE EM PODEU CONTACTAR QUAN VULGUEU AL MEU CORREU, PER QUALSEVOL DUBTE, INCOMODITAT, INTERÈS... nperez@ceipsantferran.com
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada